گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛

کاهش ذخایر | اتفاق مهم در حوزه غنی سازی ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده ایران میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را طی سه ماه گذشته کاهش داده است.

به گزارش سراج24؛ طبق گزارش بلومبرگ، بازرس‌های نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل روز دوشنبه به دیپلمات‌ها گفته‌اند که میزان اورانیوم دارای غنای بالای ایران از نوامبر به این سو ۵ درصد کاهش داشته است.

در این گزارش که به رویت برخی رسانه‌های غربی رسیده تصریح شده میزان ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران با ۶.۸ کیلوگرم کاهش نسبت به سه ماهه گذشته به ۱۲۱.۵ کیلوگرم رسیده است.

اخبار مرتبط

ادعاهای وقیحانه گروسی درباره ایران

تکرار بازی آژانس در اعلام گزارش های کذب

اعلام آمادگی قزاقستان برای تسهیل گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و آژانس